♥♥♥Sahira Eyra♥♥♥
Tanda Suke Kat Seseorng
Selasa, 6 Disember 2011 | 11:23 PTG | 0 comments

♥♥ 10 TANDA ANDA SUKA SESEORANG ♥♥

10 :rasa malu bila bercakap dgn dia
9 : anda perasan anda trsenyum bila bercakap dengannya
8 : kalau terlihat dia , x nmpk orang laen
6 : sentiasa teringat dia
5 : happy bila bercakap dengannya
4 : akan cuba sedaya upaya utk berhubung dengannya
3 : apabila terbaca post ini, anda teringatkan dia
2 : sedang asyik memikirkannya sampai tak perasan no.7 x ada dalam senarai
1 : anda tersenyum lepas check memang x ada....
haha :)
Syurga Cinta
| 11:19 PTG | 0 comments

‎- ->JODOH DARI SYAITAN .
kamu berdua berkenalan ,
berpegangan tangan ,
dan terus buad maksiat ,
akhirnya si perempuan mengandung ,
... baru kamu menikah ,

--> JODOH DARI JIN .
kamu berdua berkenalan ,
kamu suka kan si perempuan ,
tapi si perempuan tak suka kat kamu ,
kamu bomohkan dan sihirkan agar si perempuan suka kepada kamu ,
dan kamu berdua menikah .

--> JODOH DARI ALLAH .
kamu berdua bertentangan mata ,
terus menusuk ke kalbu ,
kamu terus meminang si perempuan ,
dan si perempuan menerima pinangan kamu ,
dan kamu berdua menikah ,
insya allah berkekalan hingga akhir hayat .
DAN ITU LAH YANG DINAMAKAN ' Syurga Cinta '
| 10:51 PTG | 0 comments




TAHUKAH ANDA???

Dosa yang lebih besar dari berzina 
Pada suatu senja yang lengang, terlihat seorang wanita berjalan terhuyung-hayung. Pakaianya yang serba hitam menandakan bahwa ia berada dalam dukacita yang mencekam.

Kerudungnya menutup hampir seluruh wajahnya tanpa hias muka atau perhiasan menempel di tubuhnya. Kulit yang bersih, badan yang ramping dan roman mukanya yang ayu, tidak dapat menghapus kesan kepedihan yang telah meroyak hidupnya.

Ia melangkah terseret-seret mendekati kediaman Nabi Musa a.s. Diketuknya pintu perlahan-lahan sambil memberi salam. 

Maka terdengarlah ucapan dari dalam,
"Silakan masuk"

Perempuan cantik itu lalu berjalan masuk sambil kepalanya terus merunduk. Air matanya
berderai tatkala ia berkata, 
"Wahai Nabi Allah. Tolonglah saya. Doakan saya agar Tuhan berkenan mengampuni dosa keji saya." 

"Apakah dosamu wahai wanita ayu?" tanya Nabi Musa a.s. terkejut.

"Saya takut mengatakannya."jawab wanita cantik..

"Katakanlah jangan ragu-ragu!" desak Nabi Musa.

Maka perempuan itupun terpatah bercerita, "Saya... telah berzina".

Kepala Nabi Musa terangkat,hatinya tersentak.

Perempuan itu meneruskan, 
"Dari perzinaan itu saya pun... hamil. Setelah anak itu lahir,langsung saya... cekik lehernya sampai... mati," ucap wanita itu seraya menangis sejadi-jadinya.

Nabi Musa berapi-api matanya. Dengan muka berang ia mengherdik, 
"Perempuan bejad, pergi kamu dari sini! Agar siksa Allah tidak jatuh ke dalam rumahku kerana perbuatanmu. Pergi!"...teriak Nabi Musa sambil memalingkan mata kerana jijik.

Perempuan berwajah ayu dengan hati bagaikan kaca membentur batu hancur luluh segera bangkit dan melangkah surut. Dia terantuk-antuk keluar dari dalam rumah Nabi Musa.. 

Ratap tangisnya amat memilukan. Ia tak tahu harus kemana lagi hendak mengadu.. Bahkan ia tak tahu mahu dibawa kemana lagi kaki-kakinya. Bila seorang Nabi saja sudah menolaknya, bagaimana pula manusia lain bakal menerimanya? Terbayang olehnya betapa besar dosanya, betapa jahat perbuatannya. 

Ia tidak tahu bahwa sepeninggalnya, Malaikat Jibril turun mendatangi Nabi Musa. Sang Ruhul Amin Jibril lalu bertanya,
"Mengapa engkau menolak seorang wanita yang hendak bertaubat dari dosanya? Tidakkah engkau tahu dosa yang lebih besar daripadanya?" 

Nabi Musa terperanjat. 
"Dosa apakah yang lebih besar dari kekejian wanita pezina dan pembunuh itu?"
Maka Nabi Musa dengan penuh rasa ingin tahu bertanya kepada Jibril. 
"Betulkah ada dosa yang lebih besar daripada perempuan yang nista itu?" 

"! Ada!" jawab Jibril dengan tegas. 

"Dosa apakah itu?" tanya Nabi Musa.

"Orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan tanpa menyesal. Orang itu dosanya lebih besar dari pada seribu kali berzina".

Mendengar penjelasan ini Nabi Musa kemudian memanggil wanita tadi untuk menghadap kembali kepadanya. Ia mengangkat tangan dengan khusuk untuk memohonkan ampunan kepada Allah untuk perempuan tersebut. Nabi Musa menyedari, orang yang meninggalkan sembahyang dengan sengaja dan tanpa penyesalan adalah sama saja seperti berpendapat bahwa sembahyang itu tidak wajib dan tidak perlu atas dirinya. Bererti ia seakan-akan menganggap remeh perintah Tuhan, bahkan seolah-olah menganggap Tuhan
tidak punya hak untuk mengatur dan memerintah hamba-Nya. 

Sedang orang yang bertaubat dan menyesali dosanya dengan sungguh-sungguh bererti masih mempunyai iman di dadanya dan yakin bahwa Allah itu ada, di jalan ketaatan kepada-Nya. Itulah sebabnya Tuhan pasti mahu menerima kedatangannya.

Demikianlah kisah Nabi Musa dan wanita pezina dan dua hadis Nabi, mudah-mudahan menjadi pelajaran bagi kita dan timbul niat untuk melaksanakan kewajiban solat dengan istiqomah. 
so, JANGAN ABAIKAN SOLAT.....
jlanknlah perintahnya selagi Engkau brnama HAMBA kpd Nya...wallahua'lam..^_^
Copy & paste orng pnye jek...

Bosan!Bosan!Bosan!
Jumaat, 2 Disember 2011 | 8:00 PG | 0 comments

Hye readers smue...Ary tangan saye terasa gatal plak nk menaip tu kamo smue...Ary sye ta da story yg best sngat...Sbb ary nie sye rse bosan sngat...Ta thu lh knape...Kt rumah asyik ketawa ngn kakak sye & adek sye...Dh mcm orng gler kt rumah niyh....Ok lh reader sye nk out dlu...Ta de mood plak nk menaip...Tangan nye nk menaip panjang2 nie...Kalo ade story yg laen nty sye story kt kamo smue....Ok lh bye....Love you all <3..KBUBYE...

Dapat Wat Yang Terbaekkk...
Rabu, 30 November 2011 | 10:08 PG | 2 comments

Hye semue....Saya harap korng smue sehat2 jek....Saya pown sehat jgak....Kalo sape yg ta sehat tu cepat2 lh gi jumpa doktor...Takot2 penyakit tu nati melarat plak...Now,,,saya nk story psal kawan2 sye yg menghadapi peperiksaan SDKA(Sijil Darjah Khas Agama)...Saya hrap kwan2 sye tu dpat buad yg terbaek....Kalo boleh dpat kn pangkat 1...Tu kalo bleh...Kalo x bleh jgak pangkat 3 pown jdi lh...Nk lgi truk pngkat SAA jek pown x pe....Jnji korng semua dh wat yg terbaek.....Kamo smua nk tngok ta gambar2 kwan sye yg mnghadapi ujian tu...


Nie dye kwan paling rapat ngn sye....Name dye Siti Nurshafiqah....


Name yg baju merah tu Diana.... yang pkai tdung hitam tu plak nme dye Ellia...Dye orng nie baek sngat2 ngn aq...Dye 2 orng nie ulang balek darjah khas....Yelah dye orng nie rajin ta mcm aq pemalas...Dye orng ckp nk dapt kn result yg bagos....So,, dye orng kne ulang balek sekolh drjah khas...hahax...


Nie plak nme dye Amirul Zulhakim.....Dye nie pkwa aq agak nye....Ntah lh sye pown ta thu betol ke ta....Dye nie baek...Romantik plak tu (romantik lh sngat)...Untung sape yg dapat dye...hehex..
Sye harap dye orng dapat jwab soalan pekse tu ngn betol.....Aq sentiasa doa kn kejayaan kwan2 aq yg aq syang sngat2.....Aq hrap korng dpat buat yg terbaek...Dh lh rindu kt bdak atas nie...Tpi sye ta nk ganggu tumpuan dye...Dye sebok nk pekse.....Ta pe tuk kebaikan dye jgak kn....Sorry kalo aq ta lyan kamoo...Aq cume nk ko berjaya tu jek....Bkan nye sengaja aq wat mcm tu....Aq hanya mampu bersabar ngn smua niyh....Sye hrap mereka semua lulus ngn cemerlang....Tu hrapan saye....Doa aq akn sntiasa mngiringi orng2 yg aq sayang....Aq sntiasa akn  berdoa tuk kamoo semua....Sampai situ jek stroy sye pda ary nie...Maaf dri saye kalo sye ade terksar bhasa....Bye smua.....Hrap kamoo smua enjoy membace entry saya nie....
-->Hangout Bersama My Aunty<--
| 10:04 PG | 0 comments
Hye frens smua....Kamoo semua ingat lagi ta ngn bdak yg name Alya tu...Ni la mak dye...Mak dye ckp ngn sye nk ikot gi batu pahat ta ?? So,,,sye ckp nk nk nk...Mase dye ckp mcm tu sye rse gembira sngat...Sape la yg ta nk ikot gi jalan2 kn...Kamoo smue msty nk kn...Saye gi ikot dye tu pown nk beli baju sekolah tuk ank2 dye...Dye ckp nti snang ta pyah ngn tercari- cari bju sekolah... Dye sruh sye teman kn dye jek...Semua bnde sye belanja...Saye nk ape2 pown dye beli kan...Mak cik sye nie ta kedekut orng nye...Sbb tu kalo gi bandr suke gi ngn dye...Dapat ape yg saye nk...Ok stop talk about my aunt...Skunk sye nk story psal kt dlam care4 plak...Mase kt dalam care4 sye ngn mak cik saye gi mkan kt Rengit Coffee...Mkan kt situ bleh tahan sedap nye tpi bleh tahan harga nye...Mkan kt situ mahal sngat2...Lpaz dh abiz mkan kte owng gi Parkson...Dalam satu jam lbeh mak cik sye ajak gi bilik air...So,,,saye teman kn jek lh....Mase kt blik air tu sye nk bsuh tangan...Pas tu sye try lh pusing kn kt kpala pai tu ta bleh2...So,,,sye try jek lh kn...Pas dh ta bleh tu ade cina pompuan nie dye tnjuk kn cra nk bkak paip tu mcm mne...Paip tu cme tekan jek...Mase tu dh malu gler....So,,,sye senyum jek lh kt pompuan cina tu...Lps dh malu tu sye pown snyum sorng2....Dh mcm orng x betol...haha..Kelakar kn saye nie...Pas tu mak cik saye pegi cari baju sekolh tuk ank2 dye....Pas dh beli tu kte orng membeli belah kt dlam care4 plak....Fuh!pnat gler mse tu.....Pas dh abis membeli pas tu kte orng belh lh dri situ....Kte orng tnggu pak cik saye ambek....Tnggu pnye lame bru dye smpai....Ok...Sampai situ jek stroy sye pda ary nie.... Bye semue....Love u all yg membaca entry sye nie....Kbubye....
cuti sekolah
Ahad, 27 November 2011 | 4:33 PTG | 0 comments

Hye dh lame rse nye saye x update blog nie rsa nye....Sebok agak nye dengan hal2 yg tertentu...Kay skunk saya nk story psal cuti persekolahan saye...Saye pown baru balek dri rumah makcik sya kt rengit jek...X jauh pown...Tpi best lh jgak dduk sana...Dpat maen2 ngn adek sedara sya iaitu Amira,,,Danial,,,Alya....Saya suke maen ngn adek sedara sya yg Alya tu....Dye comel,,pandai....Tpi dye tu degil skit jek...Biasa lh bdak kecik kn...Msty lh degil....Kalo x bkan nme nye bdak kecik kn...Umo dye 2 taon lebih....Kamoo semue nk tngok gmbar dye x...Jap ea

Tu gmbar dye mse kecik...Saye x de gmbar dye mse skunk nie...Nati kalo ade sye masuk kn kt sni....Skunk dye dh besar...Dh susah nk kawal dye nie.....Saya dduk kt uma dye pown rase mcm nk demam...Comel kn dye tu...Kay lh smpai sini jek sye cite pda ary nie...Kbubye...

♥About Me♥
Hello Fellas !
Batu Pahat, Johor
Sahira Eyra
I am not a prefect person
25.08.97
Sweet 4teen
Single

♥Jerit Sini♥

ShoutMix chat widget

♥Followers♥
♥Link♥
Sahira | Pinat Safina | Sasliza | Diana | Yaya | Ain Asshima |

♥Credits♥
template by ♥Sahira Eyra♥
Header from Here and background from Here